sobota, 18 stycznia 2014

Marketing Relacyjny w Biznesie MLM


Marketing Relacyjny w Biznesie MLM
  
W dzisiejszych czasach jak nigdy przedtem, jesteśmy atakowani przez miliardy reklam. Szacuje się, że codziennie spotykamy się z kilkoma tysiącami przekazów reklamowych. W radiu, telewizji, Internecie, komunikacji miejskiej, czasopismach i gazetach, na drogach, w kawiarniach i restauracjach…
Prawie wszędzie znajdzie się reklama, która chce nas do czegoś nakłonić. Dlatego też stajemy się coraz bardziej oporni na reklamy i nie ufamy reklamodawcą. Wiemy, że ich celem jest nakłonienie nas do zakupu…
Z drugiej strony, na pewno spotkałeś się z sytuacją, gdy przyjaciel, znajomy czy członek rodziny powiedział Ci o ciekawym filmie, interesującej sytuacji, przydatnym produkcie, opowiedział kawał czy przesłał zabawnego maila. Ludzie z natury są „społecznikami” i lubią się dzielić z innymi. Na tym bazuje właśnie marketing relacyjny – podstawowa „broń” network marketingu.
Biznes MLM a nawet cała sprzedaż bezpośrednia bazuje na relacjach z ludźmi. Normalna reklama może mieć skuteczność kilku promili (rzadko dochodzi do kilku procent). Natomiast reklama którą przekazuje ktoś znajomy, a tym bardziej przyjaciel czy członek rodziny – może dochodzić do 100%
Porównaj! To samo dotyczy, gdy np. słyszysz reklamę (historyjkę) jakiegoś produktu czy usługi w telewizji, a gdy usłyszysz to samo w wykonaniu Twojego przyjaciela!
Biznes MLM właśnie na tym polega. Wchodzisz do firmy, która ma w swojej ofercie produkty ułatwiające życie. Jeszcze lepiej, gdy będą to produkty których używasz na co dzień, czyli branża FMCG (np. mydło, środki do prania, abonament telefoniczny,  etc.). Okazuje się, że produkty są tańsze niż te, kupione w sklepie a jednocześnie podobnej, lub lepszej jakości.
Czy nie podzielisz się z przyjacielem informacją, że może oszczędzić na codziennych wydatkach? A jeszcze lepiej, gdy można na tym dobrze zarobić? Oczywiście, że tak!
Podobnie zrobi Twój przyjaciel czy znajomy, jego znajomi, znajomi znajomych… I tak w ciągu kilu miesięcy możesz zbudować potężną grupę, która jest szczęśliwa z oszczędności i dodatkowo na tym zarabia.
To tylko standardowy model biznesu MLM. Network marketing prowadzony w sieci działa podobnie, tylko na większą skalę. Powiedzmy, prowadzisz bloga który ma stałych czytelników. Ludzie ci z czasem nabierają do Ciebie zaufania. Gdy przy okazji wspomnisz gdzie niegdzie o swoim biznesie MLM i możliwości współpracy z Tobą, część z nich chętnie do niej przystąpi!
Ja sam mam zasadę, że zanim coś polecę – najpierw testuję. Tak było z programami partnerskimi, szkoleniami moich znajomych (współpraca typu join venture) i firmami MLM z którymi obecnie współpracuję. Po prostu sprawdzam to, co proponuje mi zaufany człowiek, a gdy okaże się racją – sam polecam te produkty i firmę. To takie proste!
Wystarczy chcieć i działać, aby zarabiać… 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz