niedziela, 9 marca 2014

Najczęstrze błedy podczas pozycjonowania strony/bloga

Podczas całego procesu pozycjonowania można dokonać wielu błędów, które będą miały w późniejszym czasie bardzo duży wpływ na nasze pozycje i skuteczność samego pozycjonowania.
Opiszę teraz kilka podstawowych błędów, które często występują. Zaznaczam, że są to podstawowe
błędy i w tym kursie nie jestem w stanie opisać większej ich ilości


1. Popularne i konkurencyjne słowa kluczowe


Dużą sztuką jest się wybić na szczyt, gdy słowo kluczowe jest bardzo popularne i konkurencyjne. Wiele jest już stron dobrze wypozycjonowanych i na pewno będzie trudno nam się przebić. Dlatego czasem warto się zastanowić nad innymi słowami kluczowymi, może mniej popularnymi, ale bardziej szczegółowymi i trafiającymi w sedno.
W tym miejscu nasuwa się mała rada - nie polegajmy wyłącznie na liczbie odwiedzin. Dlaczego?
Weźmy prosty przykład - słowo kluczowe "serwis komputerowy". Jeśli wypozycjonujemy naszą stronę na to hasło, prawdopodobnie liczba odwiedzin będzie duża, ale co z tego, jeśli np. nasz serwis znajduje się w Zakopanem, a większość szukających jest z Warszawy, Poznania, Szczecina.
Wtedy, mimo dużej liczby odwiedzających, możemy nie mieć żadnego klienta. Dlatego warto napisać "serwis komputerowy zakopane". Liczba odwiedzających będzie mniejsza, ale taka fraza może dać dużo lepszy efekt.


2. Tworzenie strony będącej kopią innej strony


Jeśli skopiujemy dane z innego, nawet dobrego serwisu i dzięki temu zawartość naszej strony będzie dobra, to Google szybko wykryje takie niedopuszczalne praktyki,co na ogół kończy się aktywacją filtra zwanego "Duplicate Content" i wykluczeniem strony z indeksowania na długi czas.


3. Próby pozycjonowania bez optymalizacji strony pod kątem robotów wyszukiwarek


Takie próby mogą nie przynieść żadnego efektu. Aby dobrze stronę wypozycjonować, należy dobrze ją zoptymalizować i powinna być to pierwsza czynność przed procesem pozycjonowania.
Należy zwrócić uwagę na poniższe elementy:
- tworzyć szablony oparte na stylach CSS, gdyż są one czytelniejsze dla robotów
internetowych,
- oczyścić stronę ze zbędnych elementów, tj. bezsensownej grafiki czy animacji
flash,
- zwracać uwagę na poprawność kodu i zgodność ze standardem,
- tworzyć linki bardziej zrozumiałe dla wyszukiwarek.


4. Umieszczanie treści strony nisko w jej źródle


Na ogół im wyżej wyszukiwarka odnajdzie w źródle strony jej właściwą treść - tym lepiej.
Umieszczając cały kod graficzny i szablon strony ponad treścią, robimy sobie niedźwiedzią przysługę. W takiej sytuacji warto użyć arkusza stylów CSS.


5. Tani serwer hostingowy


Nowe wyszukiwarki internetowe coraz częściej biorą pod uwagę szybkość wgrywania się strony,
dlatego wszelkie oszczędności na hostingu mogą nie wyjść nam na dobre.


6. Zbyt duża liczba słów kluczowych w znacznikach


Umieszczanie zbyt dużej liczby słów kluczowych w znacznikach (tag) "author", "description", na
ogół mija się z celem. Algorytmy wyszukiwarek wyłapują takie działanie i kończy się to spadkiem
pozycji w rankingu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz